Lombok week 6

14 juni 2017 - Lombok, Indonesië

De afgeopen week hebben we op Lombok doorgebracht. De meeste mensen op Lombok zijn islamitisch. Ik heb het hier ook erg naar mijn zin gehad. Ook hier hebben we verschillende dingen gedaan.

Ik heb voor het eerst in mijn leven gesurft. Ik had verwacht dat ik wel 1000 keer van de plank af zou gaan vallen en dat ik alleen maar aan het sukkelen zou zijn maar het ging juist super goed!! Vanaf de eerste golf kon ik al meteen blijven staan! Ik heb wel heel mijn benen open gehaald doordat ik mezelf steeds op die plank moest trekken. Ik heb wel 100 hele kleine wondjes op mijn benen van het schuren.

Ook hebben we een scooter gehuurd. Daarmee hebben we  lekker rond gecrost in het binnenland. En zijn we van strand naar strad gereden. In het zuiden van Lombok zijn super mooie stranden de mooiste standen die ik tot nu toe gezien heb.

Verder hebben we weer watervallen bezocht. Van een van de watervallen kon je afspringen. Natuurlijk heb ik dat dan ook gedaan. Hij was ongeveer 10 meter hoog. De adrenaline geerde door mijn lijf!

De laaste nachten hebben we geslapen in Senggigi. Hier was helaas niet zo heel veel te doen. Dus hebben we besloten om voor 1 nachtje terug naar Gili T te gaan om de verjaardag van Sam te vieren. We hebben haar verjaardag zeker goed gevierd! Het was weer een leuke nacht. Een aantal locals herkende ons ook en keken raar op of ze vroegen aan ons waarom we terug waren.

Morgen stappen we voor 4 dagen op een boot. We zullen slapen op het dek en wakker worden van de zon's opkomst! Ik hoop dat het mee valt met de golven, zodat ik de vissen niet hoef te voeren.

Ik spreek jullie wel weer over 4 dagen.

Xxxx

Maud

1. Bep en Frans:
    14 juni 2017
    Maud je schrikt ook nergens voor terug nog heel veel plezier en de gr van frans en bep xxxxx
  2. Jan E:
    14 juni 2017
    super Maud wat je allemaal doet, veel plezier komende tijd
    groetjes Jan
  3. Anny Schakenraad:
    Hoi Maud,
    Wat een bijzondere reis ben je aan het maken. Van alles gezien en beleefd.
    Hele mooie en ook stoere verhalen ( een geboren surfer vlg mij). Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Heel veel plezier nog en vooral geniet van je reis.
    Groetjes Anny