Week 4

30 mei 2017 - Bali, Indonesië

We zijn hier al weer een maand. De tijd gaat echt super snel! Te snel, voor mijn gevoel ben ik hier gisterenavond pas aangekomen.

Deze week hebben sam en ik les gegeven op de kindergarten. We hebben een klas van 26 leerlingen. Ze zijn allemaal 5 of 6 jaar oud. We leren ze engels zoals bijv tot 20 tellen en de emoties. De juffrouw is er ook bij. Haar engels is niet heel goed, maar ze doet super erg haar best om ons te begrijpen. In de pauze wordt er samen gegeten, alle kinderen pakken dan een zakje uit hun tas met noodles/rijst met vis of kip. De kinderen willen het vaak met ons delen. Heel lief maar ik denk dat ik dan de rest van de week niet meer van de wc af kom. Bijvoorbeeld het eiwit van de eieren die ze eten is eerder bruin dan wit. Denk dat mijn westerse buikje dat toch niet aan kan.

Deze week was er ook weer een ceremonie waardoor de school dicht ging. Het was namelijk een nieuwe maan. En over 15 dagen is het weer volle maan. Dan zal de school ook weer dicht zijn.

Dit weekend zijn we eerst naar sanur gegaan. Dat viel een beetje tegen. Het strand was niet zo mooi, maar er zaten wel veel leuke restaurantjes. Maar wij wilden liever  frikadellen eten en we hadden gehoord dat ze die daar hadden. Maar toen het bord verscheen er een pittige gehakt  staaf. Jammer maar helaas!

De volgende dag zijn we vertrokken naar nusa lembongan. Wat een leuk eiland is dat zeg! We hebben een snorkeltour gedaan. Naast heel veel kleurrijke kleine vissen, grote vissen en een schildpad hebben we ook manta's gezien. Dat was echt geweldig, wat een waanzinnig mooie beesten! Ik was als een kind zo blij. Ik roep niet voor niets al weken dat ik ze echt wil zien!

Zaterdag hebben we de hele dag een golfkar gehuurd en lekker het eiland rond gecrost! We zijn bij veel mooie stranden gestopt. Hebben gekajakt in het mangrove bos en geziplined over de zee, dit was op Nusa Ceningan.

Bij de zipline komen was een avontuur.
Nusa Ceningan en nusa Lembongan zijn met elkaar verbonden via een gele brug. Hier kwamen wij niet met onze golfkar over heen helaas. Eenmaal aan de andere kant kwamen we erachter dat het nog meer dan een half uur lopen was naar zipline, vol in de zon. Dus op zoek naar een taxi, maar die zijn er niet op dat eiland. Dus we zijn bij locals achterop de scooter gegaan. Sam en ik zaten samen achterop, we zaten dus met zijn drieën op de scooter. Matiza werd door de lokels de Big One genoemd en moest alleen. Lian zat bij een jongen van rond de 14 achterop. Dat was me het me een ritje wel!

Zondag wilden we relaxen om bij te kleuren aan het strand, maar dat feest ging niet door. Na een half uur begon het namelijk te stortregenen.

In de middag zijn we met de boot terug gegaan richting ubud. In de ochtend vertrokken er geen boten omdat de zee te wild was. Dus wij zaten op de eerste boot die van het eiland vertrok. Wat een helse rit. De zee was nog steeds super wild. Dr boot sloeg super hard op de golven er waren mensen aan het schreeuwen. Ik was super misselijk. Maar heb de vissen niet gevoerd gelukkig! Halverwege de tocht viel de moter ook nog eens een keer uit. Maar hij was gelukkig weer snel aan de praat.

Ik heb een onwijs leuk weekend gehad!

Liefs,

Maud

1. Wilma van Kaathoven:
    30 mei 2017
    Hoi Maud, Ik kan wel aan je zien dat je het super naar je zin hebt daar! Geniet van alles. En wat een prachtige foto's. Mooie tijd nog daar.
  2. Willemijn Heertum:
    6 juni 2017
    Jeetje Maud, wat een mooie foto's.......volgens mij heb jij een super tijd.
    Groetjes Willemijn